در سال ۷۳ بازی فینال جام حذفی به صورت رفت و برگشت انجام میشد اتفاقاتی عجیبی رخ داد تا تراکتور اولین قهرمانی آسیایی خود را کسب کند.

تراکتور که در لیگ آن فصل از مسابقات حال و روز خوشی راتجربه نمیکرد با بازی هایی منسجم توانسته بود خود را به فینال مسابقات جام حذفی سال ۷۳ برساند.

تراکتور برای رسیدن به فینال تیم فتح تهران که خداداد عزیزی را در اختیار داشت شکست داد،فتح در مرحله ی قبل تر پیروزی تهران را ۶ بر ۰ درهم کوبیده بود و به عنوان شگفتی ساز مسابقات محسوب میشد.

تراکتور در بازی نیمه نهایی فجر یاسوج را با نتیجه ۶ بر ۲ از پیش رو برداشت تا در مسابقه فینال به مصاف بهمن فیروز کریمی یکی از قدرتمندترین تیم های آن سال های کشور برود.

فیروز کریمی سال ۷۲ توانسته بود با پاس تهران تیم الشباب عربستان را در فینال با تک گل محمد گروسی شکست دهد و قهرمانی باشگاه های آسیا را کسب کند و یکی از نامدارترین مربیان آن سال ها بود که در برابر تراکتور در بازی فینال صف آرایی میکرد.

 

عکس یادگاری مربی های تراکتور با جام میلز هندوستان

در بازی رفت فینال جام حذفی سال ۷۳ تراکتور با تگ گل مرحوم حسین حسن‌دخت پیروز بازی لقب گرفت.اما در بازی برگشت اتفاقات عجیبی رقم خورد

در دقیقه ۱۹ بازی حسین حسن‌دخت با یک شوت از راه دور دروازه بهمن را باز کرد که در اتفاقی عجیب این گل را داور آفساید اعلام کرد و یکی از بازیکنان تراکتور را اخراج نمود تا در ادامه مسابقه تراکتور بازی را دو بر صفر ببازد و جام به بهمن برسد

حسین کاظمی مربی و دستیار وقت بهمن بعدها اعلام کرد قهرمانی آن سال جام حذفی حق تراکتور بوده است.

بعد از اتفاقات فینال جام حذفی داور مسابقه ۶ ماه از قضاوت محروم شد و رئیس فدراسیون وقت داریوش مصطفوی برای دلجویی از تیم تراکتور این تیم را راهی مسابقات بین المللی آسیایی هندوستان کرد.

تراکتور در این مسابقات به سرمربی گری واسیلی گوجا رومانیایی که ابتدا به عنوان تکنسین برای کارخانه تراکتورسازی به ایران آمده بود پس از سرکشیدن واسیلی از امکانات ورزشی کارخانه تراکتورسازی با اشتیاق فراوان برای پذیرفتن هدایت تیم فوتبال تراکتور اعلام آمادگی کرد و از این رو ناگهان وی جایگزین هدایت مهابادپور سرمربی وقت تیم فوتبال تراکتور شد و در اندک زمان کوتاهی توانست نتایج خیره کننده‌ای با تیم فوتبال تحت هدایت خود کسب کرده و مورد پسند هواداران باشگاه تراکتورسازی قرار بگیرد.

در جام میلز هندوستان طی ۶ بازی که تراکتور در این تورنمنت انجام داد تمام رقبا را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و بدون گل خورده موفق شد جام را به تبریز ببرد.

در بالا تصویری از جام زیبای این مسابقات در دست مربیان وقت تراکتور را مشاهده می کنید.

شما عزیزان میتوانید پیراهن تراکتور را از سایت سن پوش به صورت اختصاصی اسم و شماره خودتان تهیه کنید.

1 دیدگاه برای “پلی به گذشته: قهرمانی آسیایی تراکتور در جام ملیز هندوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.